Kasım 22, 2009

tüm dilleri seviyorum ... ve tüm şarkıları ...

iç sıkıcı bir pazar ve ben uykusuzum,yorgunum. napiim napiim,müzik dinliim bari dedim kendime ! bi de baktım müziklerim dosyasına, ne kadar karışııık, şarkılar bi yerdee, dosyalar iç içee.yok baktım olmayacak bi güzel arşivlemeye giriştim. önce yabancı yerli diye ayırdım, bu kadarı tamam. attım yerlilere bizim türkçe müziklerin hepsini. işte asıl mesele yabancı kısmında başladı. sanatçılara göze ayırayım dedim olmadı. o zaman da albümlere göre ayırayım dedim o hiç olmadı çünkü bazı sanatçıların tek şarkısı bazısının da yüz kadar şarkısı vardı elimde. milliyetlere göre ayırsam dedim o da olmadı. 'şimdi ırkçılık yapma kızım' dedim içimden. kadın - erkek sanatçı diye ayırayım öyleyse. o zaman da 'seksistlik ( cinsiyet ayırımcılığı yapan kimse ) yaptın' dedim ve de vazgeçtim - ki bazı sanatçıların cinsiyeti de tartışma konusu oluyodu :D - . en sonunda dayanamadım yabancı kısmını öylece bırakıverdim. media playerda da karışık çaldım mı ohh miss.
işte tam bu noktada, yani kapkarışık şarkılarımı dinlerken bi de baktım bir sürü dilden şarkılar dinliyormuşum ben meğer. öncelikle ingilizce favori dilimmiş. devamı biraz karışık, sanırım yunanca , arapça , ispanyolca ( shakira varya ), azıcık fransızca , bi tutam almanca belki şeklinde devam ediyor. en son eurovizyondaki tüm dillerden şarkılar dinledim , onları da sayamicam şimdi tek tek.
sözün özü ne global bi müzik tadı var dilimde onu anladım. hatta hatta son olarak ben de kendi çapımda açılım yapıp kürtçe müzik dinlemeye de başlicam :)) bakalım onlar ne diyo ne söylüyo...

BİTTİ...

2 yorum:

Hakan dedi ki...

arapça daha güzel bence :D:D

belkıs dedi ki...

maymunsun sen ne diyimm :D
globalizmden bahsediyoruz şurda, sen olayı spesifikleştiriyosun...